Extra informatie over contributie-inning SCS in week 44

RedactieLeden, Nieuws

Ondanks de stijgende kosten op meerdere vlakken heeft het bestuur besloten de contributies voor het zesde jaar op rij niet te verhogen. In dit artikel staat alle info die je moet weten voor de inning.

  1. Wat zijn de bedragen?
  2. Hoe worden de contributies geïnd?
  3. Welke mogelijkheden zijn er rondom betaling?
  4. Vragen of opmerkingen?

1. Wat zijn de bedragen

De contributiebedragen zijn sinds twee jaar een stuk overzichtelijker geworden. Onderstaand overzicht geeft een helder beeld van het bedrag per lid. Zoals je kunt zien is het bedrag van niet-spelende leden gezakt van 100 naar 50 en van niet-spelende vrijwilligers van 68 naar 50. In dit artikel van mei vorig jaar leggen we uit waarom. Als er niet-spelende leden zijn die graag het originele bedrag van 100 euro of iets minder willen blijven betalen, dan kan dat door door aan te sluiten bij de Club van Ambassadeurs.

Er geldt een uitzondering voor gezinnen met 3 leden. Het 3de lid is dan gratis. Ook is het al enige tijd zo dat jeugdleiders wel lid moeten zijn, maar vrijgesteld worden van contributie.

2. Hoe worden de contributies geïnd?

Sinds drie jaar vindt de inning plaats via ClubCollect. Een eenvoudig systeem dat ons en jou als lid meer mogelijkheden biedt dan Sportlink. Een vereiste hiervoor is het hebben van de juiste data zoals e-mailadres, telefoonnummer, adresgegevens en een juiste IBAN. Zonder de juiste gegevens kunnen er fouten ontstaan in het hele proces. Geef daarom altijd even door als er wijzigingen zijn. Dat kan door een mailtje te sturen naar info@scusteren.nl.

De contributie-inning wordt opgedeeld in twee groepen:

  • Betaal je via automatisch incasso? Dan krijg je een mail wanneer deze wordt afgeschreven en een link naar je profiel.
  • Betaal je niet via automatisch incasso? Dan ontvang je een mail (indien foutief via sms, indien foutief een brief) met een link naar je profiel. Hier kun je je gegevens inzien, wijzigen, de factuur downloaden, een vraag stellen en kiezen uit verschillende betaalopties.
    1. iDeal
    2. Bancontact (meest gebruikte systeem in België)
    3. Automatisch incasso

We vragen je om het bedrag binnen twee weken te betalen. Op dag 12 ontvang je een tweede betaalverzoek. Indien er dan nog niet is betaald, krijg je op dag 15 een eerste herinnering, dag 32 een tweede herinnering (+ 2,50 boete), op dag 48 een derde herinnering (+ 2,50 boete) en op dag 60 een extra herinnering. Dit zijn standaarden vanuit het systeem die hopelijk niet getriggerd hoeven worden.

3. Welke mogelijkheden zijn er rondom betaling?

In overleg met de penningmeester was het altijd al mogelijk om het bedrag of de bedragen in meerdere termijnen over te maken. Nieuw dit jaar is dat je dit zelf in ClubCollect kunt aangeven. De mensen die niet automatisch incasso hebben ingesteld, kunnen nu kiezen om de betaling te spreiden over drie termijnen.

Ook zijn er instanties die gedeeltelijk of volledig het bedrag betalen voor mensen met een minder inkomen. In ons geval zijn dat er twee.

4. Vragen of opmerkingen

Bij iedereen is het mogelijk om via zijn betaalpagina een vraag te stellen. Wij krijgen dan een melding via ClubCollect en kunnen dan snel schakelen. Heb je al een vraag vooraf? Stuur ‘m dan even naar penningmeester@scsusteren.nl

We hopen dat iedereen de contributie zo snel mogelijk overmaakt, zodat we niet achter iemand aan hoeven zitten. De regel is dan ook dat je na de winterstop niet mag voetballen indien de contributie niet is betaald. Je mag immers ook geen half jaar gratis naar een sportschool gaan.