‘Op de bank met…’ André Leurs van Letro Lichtreclame & Sign

RedactieSponsoren

Een hedendaagse voetbalclub kan gewoonweg niet zonder de steun van bedrijven. We zijn dan ook heel blij met de vele sponsoren die we hebben, maar wie zit er eigenlijk achter dat bedrijf en wat doet het precies? Per twee weken gaan we meerdere sponsoren (sub-, co-, hoofd- en jeugd-sponsoren) voorstellen in de rubriek “Op de bank met ….”. Deze rubriek trappen wij af met André Leurs, wie al jaren sponsor is van onze mooie vereniging “Sportclub Susteren”.

Wie is André Leurs?
André is inmiddels 57 jaar oud, geboren en getogen in Born, waar hij zijn geboorteplaats ruim 25 jaar geleden verruilde voor zijn huidige woonplaats, Maaseik (BE). Hij is getrouwd en trotse vader van twee kinderen. Hij studeerde aan het Bisschoppelijk College Sittard, waarna de H.E.A.O commerciële economie werd afgerond.

In 2000 werd André eigenaar van Letro, in de functie die hij vandaag de dag nog steeds bekleedt. Hobby’s zijn, voetbal kijken, tot voor kort actief in het zaalvoetbal, muziek luisteren, vakanties en het organiseren van evenementen (denk hierbij aan Letro Open Air in Born en de Van Eyck feesten in Maaseik).  

Waar staat Letro voor (diensten/producten)?
LETRO is gespecialiseerd in o.a. belettering, licht-/gevelreclames, doeken, creatieve toepassingen, gevels en luifels, vlaggen en masten, bewegwijzering en reclamemasten. Een mooie organisatie in Susteren met een bereik in heel Nederland en grote delen van België. Mooie referenties zijn o.a. Heineken, Snackpoint en Anytime fitness (laatste twee genoemde zijn ook sponsor van Sportclub Susteren, welke in de rubriek uitgelicht gaan worden). Daarnaast is Letro ook bekend van de exploitatie van reclame zuilen langs de rijks- en snelwegen.

De grote kracht van Letro is dat alles in eigen beheer wordt geproduceerd, waarbij gedacht kan worden aan het  ontwikkelen van een concept / ontwerp, de productie, het assembleren en het spuiten van het eindproduct. Kortom, Limburgs vakmanschap en André noemt zijn medewerkers dan ook artiesten.

Hoe is Letro ontstaan?
Letro is ontstaan in 1980 vanuit een lettershop, waarna de organisatie door de jaren heen sterk is ontwikkeld op het gebied van techniek. Deze ontwikkeling betreft een van ambachtelijk proces (handmatig) naar een semi ambachtelijk proces (deels handmatig, deels geautomatiseerd). Resultaat hiervan is dat vandaag de dag reclame-uitingen voorzien kunnen worden van vele creatieve toepassingen.

Hoe ervaart u de Corona crisis?
Frustrerend vanwege het dilemma tussen gezondheid, welzijn en de maatschappij, welke resulteren in moeilijke tijden voor de ondernemers. Daarnaast lijkt perspectief nog ver weg en stemt de huidige manier van vaccineren niet tot tevredenheid. Met name de impact op ondernemers in de horeca raakt Letro, daar waar dit een grote afzetmarkt is.  

Wat is uw connectie met Sportclub Susteren?
De passie voor voetbal en het creëren van een lokaal netwerk, wat resulteerde / resulteert in een samenwerking waarbij beiden partijen beter worden. Deze passie heeft naast een samenwerking met Sportclub Susteren ook geleidt tot andere samenwerkingen met een aantal BVO’s (betaalde voetbal organisaties) waaronder RODA, NEC en VVV.

Welk beeld heeft u van Sportclub Susteren?
Een goed georganiseerde en professionele club/organisatie, die de zaken goed op orde heeft. Een groot ledenbestand met de nodige vrijwilligers die samen de kracht en trots van en voor Sportclub Susteren uitdragen.

Wat is het mooiste moment dat u heeft gekend met SCS?
Vruchtbare samenwerking (bijvoorbeeld de reclamezuil aan de straatzijde van het sportpark en het vernieuwde digitale scorebord) & Het weten te strikken van Jean Marie Pfaff om te komen keepen tijdens de penalty shoot-out tijdens de “Van Wissen voetbaldagen”.

  • Leuke anekdote: André is in contact gekomen met Jean Marie Pfaff door gebruik te maken van de volgende openingszin: “de reclame voor de zonnestudio Debbie Pfaff kan beter”, wat vervolgens de aanleiding was voor een jaren lange samenwerking op PR gebied.  

Zijn er diensten/producten die u aanbiedt waarvan u het idee heeft dat onze leden geen weet hebben, of waarmee u onze leden specifiek nog mee van dienst zou kunnen zijn?
Letro is met name georiënteerd op de B2B (Business to Business) markt, van starter tot MKB tot groot bedrijf.


Wilt u nog wat zeggen tegen de leden van Sportclub Susteren?
Blijf gezond, complimenten aan het bestuur en alle vrijwilligers, steun en ben trots op deze mooie club, zeker in deze bijzondere tijden.

Tot slot een aantal luchtige stellingen:

  1. Rechts of Links? – Links
  2. Prestatief of Recreatief? – Prestatief
  3. Aanvallen of verdedigen? – Verdedigen
  4. Favoriet of underdog? – Underdog
  5. Eerlijk verliezen of oneerlijk winnen? – Eerlijk verliezen
  6. Sublieme assist of doelpunt voor het intikken? – Sublieme assist

Korte toelichting:

  1. :Sterke been
  2. :ambitieus en volhardend
  3. :Linksback in het verleden
  4. :n.v.t.
  5. :Opvoeding
  6. :Aardige prestatie voor een verdediger